Rad 769 – 771 förtydliga ny infrastruktur och inkludera befintlig industri

Här nedan följer en motion inför partikongressen 2024. Vill du också lägga upp din motion här? Följ då anvisningarna här. Klimat- och miljönätverket tar inte ställning för eller emot de motioner som läggs upp här. OBS! Nätverket skickar inte in motionen. Det får man göra själv enligt anvisningarna här.

Rad 769 – 771 förtydliga ny infrastruktur och inkludera befintlig industri

På rad 769 – 761 står det om investeringar och att bygga upp ny infrastruktur och nya industrier. Det är bra att förtydliga vilken infrastruktur som behöver byggas och inte begränsa sig till nya industrier eftersom klimatomställningen i hög grad bygger på att ställa om även den befintliga industrin från fossila bränslen.

Yrkande, att:

• Efter ”Vi vill se en samlad strategi för full sysselsättning som bygger på stora, långsiktiga samhällsekonomiska investeringar” Omformulera rad 769–771 efter ”investeringar” till ”Det handlar om att bygga upp ny infrastruktur för transporter och el och fossilfri produktion i industrier och att bygga ut förnybar energi så att vi tar oss ur fossilberoendet”.

Vänsterpartiet Linné (Göteborg)

Vill du få kontakt med motionären? Maila då